Супермаркети връщат плодове и зеленчуци, защото са „грозни“
от Христиана Забунова | 26 септември 2013
Над 1/3 от глобалното производство на храна бива пропилявано

Живеем в консуматорско общество, в което хората извършват процеса на пазаруване все по-механично.

 

Критериите за избиране на този тип продукти – плодовете и зеленчуците, които не притежават марка или привлекателна опаковка, са по-различни от критериите при останалите продукти.

 

Средностатистическият потребител избира плодовете и зеленчуците според вида им – излъскани, симетрични и големи.

 

По тази причина, много вериги супермаркети и магазини отказват да зареждат "грозни" плодове и зеленчуци.

 

Върнатите продукти се дават за храна на животни или просто се оставят да изгният.

 

Над 40 % от събраната реколта се бракува, защото не изглежда привлекателно, въпреки че е съвсем годна за ядене.

 

Този вид разхищение на храната е наистина обезпокоително, особено при глобалните тенденции за глад в световен мащаб и заплашващата изчерпаемост на хранителните ресурси.

 

Според доклада на Програмата за глобална сигурност на храната, едно средностатистическо семейство в Обединеното кралство изхвърля около 5 кг храна на седмица, заради изтекъл срок на годност или просто "презапасяване", което не са успели да изядат.

 

Тази загуба на храна струва над 480 паунда на домакинство и 680 паунда на семейство за година. Изследванията показват, че над 2/3 от тази загуба може да се предотврати.

 

Оказва се, че страната с челно място в пропиляването на храна е Англия, следвана, разбира се от американците.

 

Програмата за хранителна сигурност в Обединеното кралство е подготвена да вземе мерки, като съветва супермаркетите да поощряват потребителите да купуват плодове и зеленчуци в нестандартни форми на по-ниски цени.

 

Световните доклади за храните показват, че над 1/3 от глобалното производство на храна бива пропилявано.

Рецепти